tiistai 10. heinäkuuta 2012

Matkakässät

On täällä matkailun lomassa käsityötkin edistyneet.

























Tästä tulee kaunis pitsi wingspan mutta lanka taitaakin loppua kesken. Jos joku on menossa Tallinnaan, voisko tuoda mulle Pronskista kerän Anun lankaa ANY Sokilong 7/2 NR:555...tuo on sellainen pinkihtävä punainen? Edit: Anu lupas lähettää mulle kerän. Huom. Pronskin uusi osoite on  Aia 4 ( Rimin kauppa ja Kalev SPA Hotellin lähellä).





















Pinaattitunika - taas - mun ehdoton suosikki pitkien automatkojen neuleeksi. Aloitin sen kotona niin, että sain hihojen silmukat odottamaan ja sen jälkeen tunika on helppo tikuttaa eteenpäin ja helppo laskea käsistä milloin vain - jos vaan malttaa.


















Kesäsukat itselle.






















Kesäsukat ystävälle.























Hieman ostoksia, jottei lanka pääse kutomalla loppumaan. Ja noita sydän tiskirättejä olen myös virkannut, mutta ne ehtii kadota ennen kuin saan ne edes kuvattua.























































Nyt mulla on taas - vihdoinkin - oikea Noro pinaatti!! Tein ensimmäisen pinaattitunikani vuonna 2009. Pidin sitä paljon, jopa niin paljon, että kyllästyin siihen ja lahjoitin sen eteenpäin kälylle.........mutta onhan mulla ollut sitä ikävä. Pinaattitunikoita on matkan varrella tullut tehdyksi jo useita, mutta muista langoista. Ostin tän langan Kimmelvillasta talvella - jo silloin päätin, että kesän automatkalla tästä tulee mulle pinaatti. Nam!