lauantai 11. kesäkuuta 2016

Perinteiset nyyttärit takapihalla

Olin eka miettinyt, etten tänä kesänä pidä neulenyyttäreitä kun oltiin sovittu siitä Susin kesän avaus miitistä ja ens viikolla on KIP brunssi - mutta kuitenkin päädyin kutsumaan ystäviä myös meille.

Heti aamusta mulle iski aivopieru - oveen täytyy tehdä kranssi. Onneksi kaapit on pullollaan kaikenlaista tarpeellista vaikkakin conmarilainen ajattelu alkaa valtaamaan meikäläistä.

Sinällään tämä ovikranssi oli turha koska olin pyytänyt kavereita tulemaan suoraan takapihalle.




























Tällä kertaa oltiin jonkin verran etukäteen sovittu mitä kukin tuo. Mä grillasin kanaa, sen kanssa oli runsas salaatti, sämpylöitä, leipää (Lauran Pekka-juuresta). Oli muuten jännä kuulla leipäjuuren synnystä aina kuolemaan saakka, kinkkupiirasta, foccacia - mitä vielä.




























Mä tykkään tosi paljon islantailaisesta lakritsisuklaasta ja sitä eilen tyttären kanssa tehtiin Fazerin sinisestä ja Fazerin pehmeistä lakritsista - tuli täydellistä. Sulata vesihauteessa 2 levyä suklaata, lisää ruokalusikallinen voita ja siirappia, sekoita suklaasulaan 2 pussia lakua. Levitä leivinpaperin päälle ja laita jääkaappiin kovettumaan.




























Tehtiin myös porkkanakakku, mutta siitä ei tullut niin hyvää kuin Perobassa. Outin suklaakakku tarjolla tietysti, raparperipiirasta, karkkeja, toffeeta, keksejä (mikäs mun on tässä blogatessa kun herkkuja riittää aina vaan....)






























Kyllä me ulkona tarettiin - ainakin melkein loppuun asti.




























Outi-m: saat uudestaan luetella nämä yrtit - mintun tunnistan.




























Emännän lahjat on aina niin kivoja - ja kaikki niin mun oloisia: kässäpussi, koruja, pannulappuja - norsukuviolla, eri makuja teetä, Kusmi Tean manteli on noussut ihan kärkeen meidän neulepiireissä, peltipurkki, Fresita - mun lempijuomaa ja kivan kokoinen muistilehtiö. Mähän edelleen käytän kynää ja paperia mm. neulemuistiinpanoissa.




























Ja nyt mulla on vihdoinkin lampaan talja. Tälle on tuoli tulossa ens kuussa - uusi kuva sitten kun molemmat ovat paikallansa mun huoneessa.




























Tänään mä neuloin omalla mallilla tunikaa, lankana Kesä-Puffa (pellava/silkki) ja Louhittaren Luolan Lemminkäinen (silkki).




























Ainiin vielä. Laura on hurahtanut kierättämään lankaa ompelukoneella. Sain leivän alusena tämän pikku tabletin joka nyt ainakin alkuun löysi paikkansa takapihalta. Vai oliko tämä teepaidoista tehty?




























Kiitos kun kävitte - tervetuloa toistekin!