lauantai 7. marraskuuta 2009

Ekologiset tiskirätit

Täytyy myöntää, että aluksi mua jopa hieman ällötti ajatus neulotusta tiskirätistä.....mutta sitten tein ekan ja tokan ja kolman ja.....tutkimustyötä; olen neulonut puuvilla/pellava/bambu ja hamppulangoista. Ehdoton suosikkini tiskirätiksi on puuvilla-pellava sekoitelanka. Käytössä mukava ja neuloeassa miellyttävä. Hamppulanka tuntuu neuloessa kovalta, mutta jo heti ekan kastelun jälkeen pehmenee ja on ehkä tiskirätiksi paras.



Nämä neulotut tiskirätit ovat kaunis yksityiskohta keittiöön. Mun suosikkimalli löytyy Tintin luomukset blogista, tiskikukkaset. Tiskirätinhän vois antaa lahjaksi keittiösaippuan kera?

Tiskirätillä ei koskaan kannata pyyhkiä esimerkiksi pöydälle kaatunutta maitoa, silloin on syytä käyttää talouspaperia, mutta muutoin käytä ja pese pyykkikoneessa tarvittaessa.

Ja pieni varoituksen sana, tämä on addiktoivaa, kannattaa varata riittävästi lankaa heti aloittaessa:



No, ei mulla vieläkään mopo karannut, langat eivät olekaan mun vaan nämä ovat Tapiolta tän päiväiseen ratikkaneulontatempaukseen, josta kuulette varmasti lisää.