sunnuntai 17. marraskuuta 2013

Viikko 46

Työmatkalla tuli käytyä Joensuussa. Ja periaatteitteni mukaisesti, päivärahat jäi paikkakunnalle.





























Kävin Taitokorttelissa. Siellä oli mukava Patalappu näyttely. Taito Pohjois-Karjala haastoi neulomaan ja virkkaamaan patalappuja Pelatakaa Lapset ry:n hyväksi syksyllä 2013 ja sen tuotokset olivat esillä.






















Sieltä löytyi myös ideoita kuusen koristeiksi.







Meillä on sellainen avioehto, että aina kun käy Joensuussa, tuliaisena on tuotava karjanlanpiirakoita. Ne on nimittäin just parhaita, aitoja Joensuussa. Joten, minäkin aamulla kurvasin torin kautta töihin.





Matkakässänä mulla oli sukat. Junassa ne edistyi mukavasti ja valmistuivatkin loppuviikosta.



Lanitium ex machina, Glitter Sock, väri destination St. Peterburg


Jotenkin tuosta jouluisesta tunnelmasta jäi mieleeni kytemään idea huovutetuista lumihiutaleista. Mutta mulle kävikin niin, että kotona lankavarastoa penkoessa, EI löytynyt valkoista huopuvaa lankaa. Tällainen kylläkin.







Mun eka ja epämääräinen kehruutuotos. Tästä sit virkkaamaan lumihiutaleita ja....




... huovutuksen sekä koristelun jälkeen, inspiraatio katosi.









Loppuviikon olen ollut puolikuntoisena. Torstai meni nukkuessa mutta eiköhän tämä tauti ollut jo tässä.

Kauluri valmistui omista kehruista, kuidut Lanitium ex machina Fable ja Lord of the rings.












Lauantai-iltana olin VillaLANKAn neulojien nyyttäreillä. Siellä oli paljon herkkuja tarjolla ja lämmin tunnelma.



Neuloa ois saanut koko yön, mutta mä en jaksanut, varmaan tuo flunssakin vielä painoi. Mun miittikässänä oli sukat tyttärelle. Joka siis perjantaina ilmoitti, että tarvii sukat mukaan maanantai aamuna. Sellaiset sukat, joissa on lyhyt varsi. Siispä nämä sit saa kelvata.

Regia Fluormania Color.

VillaLANKAsta löytyi myös mun uus - talvikauden - käsilaukku. Tää on vaan niin ihana.



Anton on arjessa mukana. Koiratäti kävi taas kuvaamassa meitä.