perjantai 9. lokakuuta 2015

Mulla on virkatut matot

Tilasin Tapion kaupasta ontelokudetta - vahingossa ohutta, mutta ei se mitään, sitä voi virkata kaksinkertaisena.








































Anoppi tämän mulle virkkas. Halkaisija on 140 cm ja ohje Lankavan juhannusruusu. Menekki 2.800 g.







































Samalla kun sain maton toin vanhan rouvan, Olgan kotiin. En mä sitä osaa vielä käyttää, mutta täytyy kutsua ystäväni, rukkikuiskaaja, kylään tarkastamaan Olgan kunto.







































Toki mun huone tarvitsi toisenkin maton.







































Malli: Lemmikki-matto, Taito Shop (tosin, pari vikaa kerrosta meni eri tavoin kun en jostain syystä tajunnut ohjetta, vaikka olen myös tuon keltavihreän virkannut samalla ohjeella).
Lanka: kaksinkertainen Eko- Ontelokude ohut
Koukku: 9.0 mm
Menekki: 650 g, halkaisija 58 cm







































VMSomakoppa keräsi kesällä kuvia lempipaikoista. Paikka piti merkata virkatulla jutulla. Mä merkkasin 14 viikkoa sitten tämän meidän lähisuon, jossa kuljen Mupen kanssa päivittäin. Tänään ilahdutti, että merkki edelleen löytyy (välillä se oli pois). Joku oli nostanut sen ylemmäksi puuhun.