perjantai 2. lokakuuta 2015

Ompelupainotteinen risteily

Siitä olikin jo pari vuotta kun Burda järjesti ekan kässäristeilyn. Muistelin, että siellä oli kiva olla mukana ja tänä vuonna innostuin viime tipassa lähtemään mukaan. Ihan jo pelkästään sen vuoksi kun ohjelman mukaan tuntui olevan ompelupainotteinen reissu ja kun kerta siellä ompelukurssilla olen, sopi teema mulle erityisen hyvin.





















Kurssilla mekko ei ole edennyt. Viime viikon olin pois flunssan vuoksi ja nyt olin täällä.

Eurokankaalla oli yhdessä käsityöopettaja opiskelijoiden kanssa työpaja jossa sai ommella ja käyttää koneita. Ideoiksi oli annettu poncho ja hame. Tartuin heti tuohon helppoon aiheeseen eli ponchoon; ostin Eurokankaalta palan villasekoitekangasta ja menin pajaan koleilemaan saumuria. No tietysti tytöt sanoi ettei tuossa saumuria tarvitse mutta sain sen kuitenkin  saumurilla tehdä ja näin ompelin elämäni ensimmäistä kertaa saumurilla. Se kävi hetkessä.










Kiertelin messualueella - Menita oli ainoana lankakauppiaana mukana, hyvät tarjoukset.





















Mä ihastuin näihin Knitpro Zing puikkoihin jo ihan värin takia. Mutta kun hytissä kokeilin puikkoja, tiesin heti tarvitsemani myös toiset, ohuemmat. Ja Menitan valikoimasta löytyy runsaasti kokoja.




















Kävin kuuntelemassa esityksiä. Eurokankaan ja Mekkotehtaan keskusteluista rohkaistuin ostamaan scuba-kangasta ja menin työpajaan uudestaan.





















Nyt otettiin mittoja,  tehtiin kaava, leikattiin kangas ja ommeltiin saumurilla. Olen niin hämmästynyt että sain tämän hameen tehtyä. Tämä on ihana. Tuli suitsaitsukkelaan ja saumuri on ihana.

























Tukholmassa kävin aamupäivän kävelyllä.




















Saimme toki Burdalta listan hyviä vinkkejä käsityökauppoihin mutta mulla ei ollut tarve lähtee niihin.



























Kävin tietty  Gamla Stadissa jätskillä.























Laivalla esitykset ja työpajat jatkui. Niinpä innostuin  ihan itsenäisesti tekemään toisenkin hameen. Tämä on vielä kauniimpi. Ja mä haluun saumurin!

























Risteilyllä oli yllättävän vähän väkeä. Viime vuonna oli ollut kuulemma  todella paljon. Kyllä Burda kuitenkin lupaili ensi syksyksi jo neljättä käsityöristeilyä. Ideoita ja toiveita voi lähettää päätoimittajalle.

Mä olin yksin matkassa ja nautin. Vain pariin tuttuun törmäsin mutta ainahan sitä on helppo tutustua samanhenkisiin ihmisiin.

























 Aina niin iloinen ja ystävällinen Molla Mills kertoi maailmanvalloitus suunnitelmistaan ja hehkutti juuri ilmestynyttä Virkkuri 3 -kirjaansa. Kirjan työt oli esillä. Jälleen hienoja ideoita ja upeet kuvat kirjassa . Varsinkin kun mun lempipaikassa Kolilla oli käyty  kuvaamassa. Onnea Molla!




















Matkaneuleetkin edistyivät ja tuli rentouduttua. Kiva reissu. Kunpa ensi  vuonnakin olis mahdollisuus lähteä.