sunnuntai 18. lokakuuta 2015

Portugalin syksy on kuin Suomen kesä

Siitä on reilusti yli kaksikymmentä vuotta kun olen viimeksi käynyt Portugalissa. Nyt mulla oli oiva mahdollisuus päästä sinne katsomaan kuinka mun faija viettää talvet.





























Faija asuu isossa huoneistohotellissa Portimaossa.




























Meitä kuulemma kelit suosi. Lämpöä riitti joka päivä +23, ei satanut, ei tuullut paljoa ja pääosin aurinko paistoi. Välillä merisumu nousi hetkeksi ja jatkoi kuitenkin nopeasti matkaa.

































Kävimme nostattamassa ruokahaluja tekemällä faijan vakiolenkki rantaa pitkin. Huikeat maisemat. Tällä hetkellä rannat ovat lähes autiot ja muutoinkin Portimaon meno tuntuu todella mukavan rauhalliselta.




























Muistelin, että Piripiri-kana on herkkullista ja tulista ja sitä se olikin. Nam! mun suosikki, kuten portviinikin. Ravintolassa syöminen on edullista, jopa halpaa kuten muutkin ostokset Portugalissa.































Teimme aamupäiväretken Manner-Euroopan lounaisimpaan paikkaan: Cabo De Sao Vincente.































Komea paikka. Siellä riitti myös muita turisteja ja käsitöitäkin oli myynnissä.





























Ja tietysti kävin uimassa ja olin yllättynyt kuinka lämmin merivesi vielä oli.







































Mä aloitin taannoisella Islannin matkalla Kappa-huivin Huivileikki-kirjasta. En sen takia, että olisin siitä mallista tykännyt vaan sen takia, että se on riittävän iso käsityö viikon matkalle, ei varmasti lopu kesken. No, nyt se oli mulla täällä taas mukana ja en kyllä sit jaksanut tehdä siitä sellaista parin metrin huivia. Tästä tuli siis Kappa-kauluri.









































Ja aloitin uuden matkakässä huivin, Helmi-Puffasta, mallina samaisesta Huivileikki-kirjasta Liito. Kuinkahan pitkä matka pitää taas tehdä, että saan tämän valmiiksi ;)