maanantai 7. syyskuuta 2015

Koska huivit

Tuntuu, että kaikki neuloo nyt huiveja ja miksei neulois. Huivit on helppo kuljettaa mukana, valmistuu nopeesti, langat on ihania ja menekki ei ole mahdoton. Mä löysin tän ilmaisohjeen ravelrystä. Oli kyllä selkeä ohje ja helppo tehdä. Raidoitus varmaan edisti tahtia ja huivi tuli nopeesti valmiiksi.  Kuvittelin jo, että tästä tulee mun ensimmäinen täysin ohjeella tehty neule ja ensimmäinen virheetön neule.....mutta ei, päättelyä en tajunnut ohjeesta, joten päättelin kuten osasin.






Malli: Meadow Grass by Hedi Alander
Lanka: Ilun Sinkku, 100 % merinovilla
Puikot: 4.0 mm
Menekki: 120 g



Huomasin eteisen hyllyllä, että mun kaappi on täynnä erilaisia ihania vihreitä huiveja (kaapeista tulee lähtemään jotain villavaatteita vastaanottokeskuksiin). Tästäkin tuli upea, mutta taisin keksiä yhden ystävän jolle tämä väreiltään sopii myös mainiosti. Niinpä minulle on nyt eka joululahja tehtynä! Ja seuraava joululahjahuivi puikoilla.































Oon tää sapattivapaa vaan upeeta. Voi vaikka aamusta lähteä Mupen ja Antonin kanssa maastoon, tästä on hyvä jatkaa päivää.