keskiviikko 11. marraskuuta 2015

Se ompelukurssin mekko on valmis

Aika raju tuo kangas, mutta sain sen Eitzulta ihan sitä varten, että kokeilen saumurilla ommella ja sit hankin paremmat kankaat kun osaan. Ja hyvä neuvo olikin. Monta työvaihetta tässä oli, mutta lähestulkoon kaikki tehty saumurilla paitsi helman ja kädentien käänteet kaksoistikillä ompelukoneella. On tässä myös virheitä ja epätarkkuuksia kun tarkkaan tutkii, mutta nyt mulla onkin toinen mekko tulossa, jossa yritän nuo virheet korjata. Ja tuleekin jo paljon nopsempaa.











































Saumuria en toistaiseksi hanki. Koska jotta saumuri ja ompelukone olisi käytössä, tarvitsee ne työpöydän, joka veisi tilaa mun huoneesta. Nautin nyt siitä, että rukit on siellä kun kangaspuut lähti ja huoneeni on vähän avarampi. Lisäksi ompeluharrastus tarkoittaisi hyvin nopeasti kangasvuoria, eikä mulla ole säilytystilaa kun lanka- ja villavuoret täyttää mun kaapit. Näillä aatoksilla nyt, mutta eihän mun liikkeistä koskaan tiedä.....