lauantai 19. tammikuuta 2013

Vuoden 2013 käsitöistä

Näinhän se tämäkin vuosi alkoi, sukilla. Nämä sukat valmistui lähes huomaamatta kun latailin noita safarikuvia koneelle ja tein kuvakirjoja.
























Lang Jawoll Magic Degrade ja Schoeller+Stahl Fortissima Socka (ashfod värjätyt). Eikä mun sukkalankavarasto ole vieläkään huventunut. Lankaa tuntuu tulevan enemmän kuin ehtii neuloa.

Sit mua taas huuteli NOROT ja nämä valmistui kahdessa päivässä!




























Malli: Oma Neljän neuvon myssykkä ohjeen pohjalta. Tässä lisäyksiä 17 kertaa, helmineuleresori 10 cm ja joustin 3,5 cm (joustimen silmukat vain 55 s). Kauluri 188 s.
Lanka: Noro Kama (26% Wool, 25% Silk, 25% Alpaca, 12% Kid Mohair, 12& Angora)
Puikot: Pipo 4.0 ja 3.5 mm, kauluri 5.5. mm
Menekit: 55 g ja 155 g

Kesken ovat Malabrigo Lacesta liivi ja Louhittaren luolan Väinämöisestä jakku.....kumpikin edistyy....hitaaaaaaaaaasti.


















Toi Malabrigo mulla oli matkaneuleena, ja kyllä se lähti hyvin vauhtiin lentokoneessa mutta ei sit sen jälkeen ole oikein edistynyt. Väinöisen väri TAMMI on tosi upea, ihastuin siihen heti, mutta tuossa mallissa on lyhennettyjä kerroksia, ja mä en saa niistä siistiä....siks varmaan tökkii....tehdäkö/purkaakko/antaako olla.







































Kehräys ei mulla edisty omin avuin. Siihen avuksi ensiksi värttinä-kurssi, sit ystävän neuvoja ja huhtikuussa työväenopiston kurssille. Mun kehruulangat siis vielä ihan vaiheessa, mutta onhan tätä vuottakin jäljellä. Näin pakkaskeleillä eritoten villa on mahtava materiaali.